Mi-am luat un scorpion. E mic, un adult l-ar putea escamota lesne în pumnul strâns, dar delicat ca o bijuterie și perfect articulat ca o mașinărie de mare precizie. Pare absolut inofensiv, așa cum stă la mine pe birou, n-ai zice că este un ucigaș cu sânge rece, discret și silențios.

”Mesobuthus martensii”, mi s-a prezentat deschizând imperceptibil un cleștișor.

”Servus! Nu-i prea rece pentru tine?!” m-am arătat eu o gazdă bună.

”E ok! Pune-mă pe pervaz, acolo unde se creează efectul de seră. Lumina solară mă avantajează, se reflectă din carapace în nuanțe aurii.” spune el cu falsă modestie

”Să te servesc cu ceva? O musculiță, un gândăcel….” am întrebat privind în jur după potențialul brunch.

”Mulțumesc, nu te deranja, am mâncat bine înainte de plecare – câțiva păianjeni, două musculițe neatente aflate în luna de miere și o familie de gândăcei. Sunt plin.” spune, făcând un semn cu ochii spre abdomen.

”Păi bine atunci, fă-te comod. Curând sosește altul din specia ta. O să ai companie”

”Dacă te supără cineva să-mi spui. Aș putea fi folosit ca armă albă” zice, iar acul îi vibrează stins.

”Mulțumesc, mă descurc” mă scutur eu de fiorul care-mi coborâse pe șira spinării.”

* DeAgostini a lansat colecția Insecte reale. 60 de numere, 60 de mumii de insecte în sarcofage de rășină artificială. Apariție bilunară. Primul număr 7 ron, următoarele 15 ron.

