Ştiţi senzaţia aia de oboseală frustă, combinată cu o stare de bine – vecină cu o fericire pitică – şi o senzaţie  de gol, de lipsă?! Aha, aţi fost la sală recent. Şi eu?! Nu, nu, eu vin de la Kilipirim. Cu trei sacoşe de cărţi (de unde starea de bine), cu o durere de picioare căci tocurile nu-s potrivite pentru târguri de carte şi cu portofelul uşurel de tot (iată şi golul)

Stau deci cu bărbia sprijinită pe teancul de cărţi şi mă grăbesc să împart cu voi bucuria proaspetelor achiziţii. Cu justificări, este până la urmă o bucurie (destul) de vinovată.

  • Suflet candriu de papugiu – Radu Anton Roman (scoasă în condiţii grafice deosebite, cu fotografii de arhivă, tipul a fost un mare povestitor)
  • Un om în întuneric – Paul Auster
  • Platforma – Michel Houellebecq (pentru că am citit o recenzie foarte faină)
  • Casa somnului – Jonathan Coe (pentru că mi-a recomandat-o Adina şi n-am uitat)
  • Antimodernii – Antoine Compagnon (pentru că se discuta de bine despre ea pe Tlon)
  • Ziua Opricinicului; Gheaţa – Vladimir Sorokin (pentru că am citit Kremlinul de zahăr şi aceste cărţi se impuneau)
  • Bucureştiu interbelic 1935 – articole apărute în presa vremii
  • Cum ne construim duşmanul – Umberto Eco (pentru că-mi plac tare studiile lui)
  • Viriconium – John Harrison (pentru că era 10 ron la cele 400 de pag. format mare şi n-am mai citit fantasy de ceva vreme)
  • Lumea lui Waldemar – Liviu Radu (pentru că mi-a plăcut cum a tradus Veşti bune şi am auzit lucruri faine despre el) – volum omnibus semnat de autor.

Gata.

Acu să mă şi plâng. Acestă ediţie e mai scumpă decât precedentele.

