Ce-am găsit o fi al tău?

Așteptam tramvaiul. Stăteam pe un gărduleț montat de municipalitate și citeam. Știu că nu-i civilizat să stai pe gărdulețe dar nici din partea municipalității nu a fost civilizat să pună băncile pe marginea trotuarului. Așa că, după ce am tras în piept gazele arse ale mașinilor oprite la semafor, cu țevile de eșapament duduind la un metru de mine, am trimis conștiința civică să tragă un pui de somn și m-am mutat șapte pași mai în spate, pe gărduleț. Era incomod dar era umbră. După o vreme surprind o mișcare rapid din dreapta. O duduiță, aparent  moldoveancă de peste Prut – năltuță, bălaie, cu ochi albaștri – vine glonț spre mine, se oprește la doi pași, scoate un sunet de uimire, se apleacă, pare a culege ceva de jos, se ridică și întinde spre mine mâna stângă cu palma deschisă (în dreapta ținea un sandviș jumătate consumat – cu șuncă). În palmă se afla o verighetă groasă dintr-un material auriu. Am privit inelul, m-am gândit să-i spun că probabil nu e din aur dar am renunțat și am zis doar ”Nu-i al meu, mulțumesc!” Cu palma întinsă a insistat ”Eu n-am ce face cu el” iar eu am repetat ”Nu-i al meu, mulțumesc!” Atunci a schimbat tonul și solicitarea ”Vreau să iau ceva de mâncare” M-am abținut să privesc spre sandviș și am spus doar ”Îmi pare rău” A dispărut instantaneu. Abia atunci am înțeles schema în toată simplitatea ei covârșitoare. Probabil că duduița s-a întrebat ce nu e în ordine cu mine.

Și ce dacă n-ai carnet

Pe o mașinuță parcată – un model mic necunoscut mie, aducând vag cu Tico-ul autohton -stă scris cu litere viu colorate: Car rent – un număr de tel – Pentru cei cu permisul suspendat. Curioasă – ce să faci cu o mașină dacă n-ai carnet – dau o căutare pe Google.

Astfel aflu de EcoVehicule Business Concept, importator al vehiculelor Microcar. Gamele Classic, M.Go Familly și DUE sunt din categoria mopedelor, deci se pot conduce de la 16 ani fără permis și fără înmatriculare, gama Electric necesită permis de subcategoria B1. Și da, oamenii le și închiriază celor cu carnetul suspendat. Mi pare chiar fain.

Din avatarurile celebrității

De dimineață în troleibuzul 70. Un exemplar reprezentativ al etniei rrome – pigmentație, trăsături, lanț gros de aur cu medalion peste T-shirt negru – stă pe scaun lângă ușă. Un tip stă să coboare – eu nu-l văd, e cu spatele la mine – dar îl văd pe eroul nostru interpelându-l ”Florin?!” ”Guță?!” Tipul nu dă semne de recunoștere așa că interogația este reiterată ”Florin?!” ”Guță?!” Tipul dă din cap că nu, poate și mormăie ceva apoi coboară. Mă gândesc că a avut un început de zi minunat – astfel de confuzii pot ridica nivelul de self esteem al unora.

