• librărie online

Elefantul e la cură

de slăbit: presopunctură,

supă de varză și prune

găleți de apă, ceva legume,

iaurt cu Biffidus și salată –

diureza e asigurată.

Decizia e serioasă,

să nu credeți că-i vreo farsă.

Căci dis-de-dimineață

fără rouă, fără ceață,

adică A.M devreme,

Elefantul a trecut alene

pe lângă oglinda mare,

venețiană, din dotare.

În apele sale adânci

se mișca un monstru-n dungi,

toate scrise de tipar

fontuite cam bizar.

N-a știut pe dată ce-i,

a respirat pân’ la trei

și apoi brusc a înțeles că e el

– bine-nțeles.

Nu se recunoștea defel

se știa mai subțirel,

totuși a zis că-i util

să verifice subtil.

Se îngrășase îngrozitor,

cântarul a gemut: ”mor!!”

deși se suise încet

cu un gest un pic cochet.

Necăjit, a strigat tare

”Ia, că-mi bag chiar trei picioare,

40 din prețuri jos,

să mă fac din nou frumos!”

  • buchinista din colț

Din 30 de bucățele,

mai purii mai tinerele,

mărita-i până amu

20, ai crede tu?!

Și le-am spus: ”nu fiți timide,

nici triste, seci sau obosite,

fiți fâșnețe și sprințare

vă vreo omu’ ca o floare!

V-am dat bani și de trăsură,

manichiură, pedichiură,

zestre nu, că n-am de unde –

sunteți multe și flămânde.

Și de nu v-oți purta bine

să vă fie de rușine,

să vă dea și de pomană

doar de foc să nu fiți hrană”

