1. Dacă vi s-ar propune să vă scrieți biografia, cărui scriitor i-ați încredința sarcina aceasta?

Gelu Naum.

2. Care sunt motivele pentru care i-ați încredința lui sarcina aceasta?

Mi-ar plăcea să fie în versuri și cu mult umor așa că alegerea este evidentă. Aș putea fi un alt fel de Apolodor.

3. Este sfârșitul lumii. Ce carte ați pune în capsula cosmică pentru a păstra o ”urmă a umanității”?

Un foarte bogat album de arta (pictură, sculptură, arhitectură)

4. Cum arată pentru dvs. pauza ideală de citit o carte?

E sâmbătă dimineață (deci o eternitate înainte), e liniște, e cald/răcoare, casa e curată, planul pentru masa de prânz e făcut, nu-mi zumzăie nici un fel de griji prin cap, mă așez confortabil, deschid cartea, oftez de plăcere și …..

Sau, idilic: la munte, șezlong la umbră/fotoliu lângă sobă, miros de lemne arse care prevestesc grătarul, căței/pisici tolănite aproape, vacanță, arunc o privire de ansamblu, deschid cartea, oftez de plăcere și….

5. Dacă ați avea puterea de a șterge un personaj de roman care ar fi acela?

Nu aș ”ucide” nici un personaj, eu sunt un cititor umanist.

6. Care sunt motivele pentru care ați scoate acest personaj?

La limită însă, le-aș scoate pe cele de umplutură. Să mai aerisim compoziția.

7. Câți kilometri ați merge pentru a găsi o carte?

Păi s-au inventat serviciile de curierat. Dar, în căutarea unei cărți nu economisesc nici timp nici energie. Uneori mă temperează banii. Și mai cred că eu și cartea dorită ne vom găsi cândva, cumva, eventual pe la mijlocul drumului.

8. Dacă ați putea să vă întoarceți în trecut ce scriitor ați vrea să întâlniți?

Pe Jack London.

9. Care ar fi primele cuvinte pe care i le-ați adresa (în afară de ”bună ziua”)?

Tell me a story with dogs. A life time story of a dog, would be nice. A long one. Please. Poate nu fuge chiar imediat….

10.Descrieți biblioteca visurilor voastre.

O cameră mare, cu un perete vitrat în mare parte, prin care se vede grădina și un colț de pădure; ceilalți pereți îmbrăcați în rafturi cu cărți; la fereastră un birouaș, vizavi două fotolii din piele de culoarea coniacului vechi, mari și adânci- cât să pot sta cu picioarele strânse pe lângă mine, comod;  între fotolii un lampadar curbat care să împrăștie lumina de sus, uniform; sub lampadar o măsuță; pe peretele cu geamuri, deoparte și de alta a ferestrei, două tablouri cu cai; parchet ușor scârțâitor pe jos, de culoarea lemnului de fag; sub birouaș un preș de lână țesut manual, viu colorat, să miroasă a gutui și carte afumată; nici un ceas; pe o consolă proprie un sistem audio performant și o colecția de muzici; la ceas de seară, sub lumina albăstruie care curge prin ferestre, o birmaneză să se aud torcând, nevăzută.

Mi-a dat-o LadyJa, o dau și eu Teodorei, Dariei și Arcadiei. Să vă distrați, eu am făcut-o.

