Astăzi, La Traviata, all in turquoise, ne înfăţişeză pe copertă o damă în rochie negră de cocktail, purtând bijuterii baroc, ridicând cu o mână perfect manichiurată (în cinstea cui oare?) o cupă cu şampanie.

Pe CD avem o înregistrare din 1955, interpretă: Maria Callas, acompaniată de Orchestra şi Corul Scalei din Milano iar pe DVD opera subtitrată în limba română, interpretă: Eva Mei, acompaniată de Orchestra şi Corul Opernhaus din Zurich, 2005.

Ştiu că nu veţi crede de vă voi spune că am întrebat la trei chioşcuri de ziare până am aflat-o. Am întrebat: „Se cumpără?”, vânzătorul a confirmat cu o mişcare din cap iar eu am continuat: “Mă bucur să aud!” “De ce?” mă întreabă el. “Pentru că mai sunt oameni interesaţi de aşa ceva”. Zâmbetul lui m-a convins de faptul că nu ştiam, mai nimic, despre cititorul de presă român. Sau, poate mai corect, de amatorul de suplimente culturale ale presei scrise.

Din seria <cultura de la chioşcul de ziare> mai amintesc:

Seria “Capodoperele teatrului românesc” format din 8 DVD-uri , apare joi cu Dilema. Primul volum – joi, 23 septembrie – O scrisoare pierdută . Preţ 10,99 ron.

DeAgostini a inaugurat săptămâna trecută colecţia “Comorile pământului” Primul număr, la preţul promoţional de 4,99 ron ne prezintă Ametistul. Următoarele numere, apariţii săptămânale, vor costa 9,99 ron. Săptămâna aceasta nu a apărut, de la un chioşc mi s-a spus: “marţea viitoare”.

Trebuie să ştiţi că informaţiile publicate în cele câteva file, perforate pentru un viitor biblioraft, le puteţi găsi singuri la o simplă căutare pe net. De ce merită, totuşi? Pentru mostra de mineral ataşată fiecărui număr.

Publicaţiile DeAgostino se adresează în principal copiilor, sunt educative. Nu ştim câte numere vor apărea, ni se spune doar că, odată cu numărul 2 (marţea viitoare!!) se va oferi o tăviţă specială pentru păstrarea mostrelor şi că, începând cu numărul 21, se vor oferi abţibilduri cu numele fiecărui mineral, pentru o mai bună gestionare.

Pe mine, ideea de a avea o colecţie de acest fel m-a cucerit. Nu ştiu dacă tinerilor din ziua de astăzi li se mai pare cool să colecţioneze diverse lucruri, dar pentru părinţii care au copii ordonaţi şi curioşi, pe care eventual vor să-i motiveze în a căuta şi informaţii pe net, nu doar chat-uri, o colecţie de acest fel mi se pare o investiţie foarte bună.

Ametistul meu, absolut superb, desprins direct din ganga mamă, magmatică, îşi aşteaptă rudele şi vitrina cea confortabilă.

