Vă plac dantelele? Ştiţi cum arată ele? Daţi din cap, chiar acum, afirmativ şi mormăiţi: “cum să nu ştiu cum arată!” Think twice. Pentru că nu mă refer la plasticele “tricotate” la maşină ci la dantelele lucrate manual, o artă în sine.

Există numeroase tehnici de realizarea a dantelelor: cu acul (dantele cu punct de Alencon,Argentan, Veneţia); cu ciocănele (dantelele de Valenciennes, Chantilly, Malines, Bruges, Puy, dantelele Duchesse); din noduri (genoveze); cu panglică, tăiată, etc. Un istoric şi descrieri găsiţi pe Wikipedia.

Lucrul de mână – brodatul, cusutul, croşetatul, – pe lângă pictură, conversaţie, bune maniere, cântatul la un instrument muzical, a fost mereu una dintre “îndemânările”  pe care trebuia să le deprindă orice fată de familie nobilă. Dar că reginele ar fi putut practica aceasta artă cu talent şi pasiune, că munca lor ar fi fost răsplătite cu premii, recunoscută şi apreciată, este un lucru la care, eu una, nu m-am gândit.

Până acum, când am aflat despre expoziţia organizată în colaborare cu doamna Adina Nanu şi deschisă la Palatul Peleş , intitulată “Dantelele reginelor” . Astfel am citit despre reginele României şi pasiunea lor în creearea şi nu doar purtarea dantelelor. Cu siguranţă expoziţia merită vazută, poate ne lămurim, cu această ocazie, cum arată de fapt dantela. Deci, dacă aveţi drum la Sinaia, până în data de 15 ianuarie aceste dantele vă aşteaptă să le admiraţi. Iar dacă nu aveţi drum, puteţi să vă faceţi. Probabil că nu aţi mai fost de mult la Peleş, parcul toamna este o dantelă în sine iar exponatele se potrivesc atât de bine decorului încât nu putem spune că au revenit acasă.

