Un an şi mai bine de blogăreală şi prima leapşă !! De la Costi primită, dată mai departe la LadyJa, Adina, Beausergent şi cui o mai dori-o. Pe care doamnele şi domnul o pot refuza fără nici o problemă.

1. Care este ultima carte pe care ai citit-o?

“Johnny and the Dead” – Terry Pratchett. Ţin să subliniez, în apărarea-mi, că a fost dorinţa alter-ego-ului meu, o obrăznicătură. Ar fi ales un Stephen King, respectiv “Desperation” dar aceea e mai groasă şi îi era cam lene.

2. Daca ai putea fi un personaj dintr-o carte, ce personaj ai fi şi de ce?

Doamna T din „Patul lui Procust”.  Frumoasă şi un strop misterioasă – aşa cum stă bine unei femei – şi imposibil de descris în cuvinte.

3. Care e cel mai frumos film pe care l-ai văzut până acum?

“Scent of a women” şi “Lord of the ring”.  La o mie de ani distanţă unul de altul şi totuşi…..

4. Dacă te-ai putea întâlni cu un scriitor, ce scriitor ai alege?

Jack London (să-mi mai povestească despre căţei şi Alaska); Ioan Petru Culianu (să mai vorbim despre magie şi gnosticism); Radu Anton Roman (zilele lui de pescuit merită aprofundate) şi Frank Herbert (să–mi povestească Dune în continuare). Dar nu se mai poate, cu nici unul.

5. Care e melodia ta preferată, cea pe care o asculţi fără să te poţi sătura de ea?

Edvard Grieg – Concertul pentru pian şi orchestră în A minor . Aici doar prima parte, dar pe youtube şi celelalte două.

6. Unde ai locui un an, departe de casa?

Vancouver sau o insuliţă mediteraneană, nu m-am hotărât.

7. Când citeşti, pentru a marca locul unde ai rămas, foloseşti semn de carte sau îndoi pagina? Şi ce fel de semn de carte?

Semne de carte, primite cu cărţi – din carton- sau improvizate din te miri ce: bonuri, etichete, etc.

8. Ai primit in ultima perioadă cărţi cadou? Şi dacă da, care?

Nu, eu sunt cea care dăruiesc cărţi. Mă rog de lume să le şi împrumut…

9. Îti place să reciteşti unele carţi?

O, da! Seria Dune am citit-o de vreo 5 ori. Într-o perioadă, în fiecare concediu reciteam “Pe aripile vântului” Şi mai sunt şi altele. Am o listă mare, mare, de cărţi pe care doresc să le recitesc. Tocmai mi-am scuturat biblioteca şi îmi venea să iau vreo 5-6 să le pun la capul patului. Dar m-am abţinut.

10. Care crezi că este cartea care ar trebui impusă tuturor ca “lectură obligatorie”?

“Codul bunelor maniere”

11. Care e locul preferat pentru lectură?

În fotoliu pe care nu-l (mai) am. Copil fiind aveam la părinţi două fotolii cu braţe groase, capitonate, pe care stăteam când cu picioarele sub mine, când cu ele atârnând pe un braţ, după gradul de amorţeală. Erau vremurile când odată deschisă o carte nu mai ştiam de nimeni şi de nimic.

12. Care sunt motivele care te determină să alegi o carte pe care să o citeşti?

Recomandări, în sensul de discuţii pe tema, autorul cunoscut şi modul în care unele îmi fac cu ochiul. Am avut surprize extreme de plăcute din parte unor cărţi cumpărate în momente de inspiraţie.

