Sunt puţine lucruri mai încântătoare, mai aducătoare de bună dispoziţie decât să afli că ai câştigat ceva, că ai fost într-o competiţie şi ai ieşit învingător. Endorfinele îţi inundă trupul iar ţie îţi vine să tropăi pe loc precum copii mici, să râzi, să gesticulezi, spre uimirea celor din jur care credeau că te cunosc atât de bine. Cum să nu fie uimiţi când nici tu nu te mai poţi recunoaşte? Şi nici nu trebui să fie în joc câştiguri mari, valoroase, pot fi doar mărunţişuri, sau lucruri care ţin de prestigiu, de competenţă. Răsplata unui efort, unui talent, unei iniţiative. Să fii învingător, iată ce contează. Victorie, numele tău este Euforie. Aseară m-am aflat în această  minunată situaţie. Vestea că mă aflu printre câştigătorii concursului organizat de Curtea Veche mi-a proptit pe faţă un surâs care nu vrea să se mai şteargă. E vorba despre 25 (douăzecişicinci) de cărţi!! Merit invidia voastră a tuturor!

Cei de la Curtea Veche sunt nişte generoşi. După efortul de a citi 35 de eseuri, după controversele născute de necesitatea unei alegeri, au avut iniţiativa de a oferi, compensatoriu, câte o carte tuturor participanţilor.

Deci 25 de cărţi. Alegerea se anunţă dificilă dar imens de plăcută. Îmi suflec, deci, mânecile şi mă apuc de treabă. Între timp, dacă aveţi sugestii, cărţi care merită şi trebui citite şi ştiţi că sunt scoase de ei, vă aştept aici.

