……..în febra aşteptărilor aflăm lucruri noi

Joi dimineaţă apare un anunţ despre contestaţii. Niciuna nu fusese admisă, clasamentul nu se modificase. Mă aştept ca din clipă în clipă să fie afişate listele finale. Ca urmare, dau refresh paginii web cam la 15-20 de minute. La un moment dat apare un anunţ despre domnişoara care fusese admisă prima cu nota 8,25. Curioasă, citesc. Cum este ea studentă în anul întâi la Litere ID şi cum şi-a dorit de mică să facă Jurnalism, bla, bla. Apoi trece la descrierea naraţiunii pe care a scris-o.
În prima pagină am lăsat de înțeles că îmi întâlnisem marea iubire în Thailanda, la o terasă. Tipul m-a condus la aeroport și mi-a dat un cadou. Eram la coadă la detectorul de metale și lângă mine era un paznic cu un câine care îmi aducea aminte de blănosul meu de acasă. M-am dus să mă joc cu el și a început să se agite pe lângă geanta mea. Ideea e că tipul îmi dăduse un suvenir în care erau droguri. M-au arestat. Am descris atmosfera din închisoare, drumul până acolo și, în final îmi plătise șeful meu cauțiunea, ca să nu-și strice reputația, el lucrând la ambasada SUA în Thailanda”.

Foarte frumos, doar că subiectul suna altfel: “V-aţi întors dintr-o croazieră în jurul lumii. Croaziera s-a devedit a fi aventura vieţii voastre. Povestiţi prietenilor ce s-a întâmplat”

Deci, croazieră înseamnă o călătorie pe apă, se poate verifica în DEX. Asta înseamnă că nu are nici o legătură cu aeroportul. Din închisoare a scos-o şeful ei care lucra la ambasada SUA în zonă. Deci şi ea lucra tot acolo. Atunci cum rămâne cu excursia/croaziera în jurul lumii, fata venea acasă de la muncă nu din concediu. Ca să nu mai spun că am vazut un film cu fix acelaşi subiect, nici măcar naţionalitatea eroinei nu a schimbat-o. Concluzia: fata nu a respectat cerinţa. În această situaţie nu pricep cum a primit notă aşa mare. Sigur, veţi spune că sunt cârcotaşă dar unul dintre membrii comisiei a afirmat „nouă ne-a luat câteva ore ca să scriem o frază. Citiţi cu atenţie textul, fiecare cuvânt este important” Iar respectarea cerinţei se puncta, şi încă la greu.
Dacă scriam şi eu despre vacanţa exotică petrecută la ţară la bunici când m-a muşcat căţeaua turbată a vecinului, căţea care se nărăvise la aventuri amoroase cu dulăii şatrei aciuată la marginea satului, şi despre cum a bătut bunicul la porţile oamenilor în miez de noapte ca să împrumute un cal pe care să-l pună la căruţa care putrezea de 10 ani în şopron şi să-şi ducă nepoata favorită la cel mai apropiat dispensar să-i facă antitetanos în burtă şi dacă făceam şi o descriere frumoasă căţelei, calului şi bunicului, poate luam şi eu notă mare. Dar tot n-aveam ce face cu ea, tot la ID optam.
Probabil că a stors lacrimi din ochii obosiţi de atâtea inepţii ai domnilor profesori, domnişoara, de a reuşit să intre prima scriind despre ce a vrut inspiraţia ei poetică.

Curat-murdar, monşer!

