………şi despre pregătire

„Ei acum dacă tot ne-am înscris, să facem puţină pregătire” mi-am zis eu, simţindu-mă brusc tare harnică şi hotărâtă să rup gura târgului (a se citi a profilor examinatori).
No, Broşură nu am mai găsit, căci m-am întors după câteva zile pentru Broşură. „Nu mai avem de muuult broşuri !!!Dar găsiţi toate infomaţiile pe site-ul nostru” mi s-a spus. Vă sună cunoscut? Şi mie! Noroc cu forumul FJSC unde, în secţinea Meditaţii gratuite, studenţi săritori corectau creaţiile candidaţiilor. Aşa că mi-am făcut frumuşel cont şi am început să citesc la creaţii. Multe creaţii, în 3 zile am citit câte am putut. Bine, peste multe am trecut superficial cu vederea, de fapt mă interesau criticile, în special cele care făceau referire la modalitatea de punctare, la ce se cere de la tânărul viitor jurnalist. Am aflat astfel că nu este indicat să scrii SF-uri. Se punctează creativitatea dar şi verosimilitatea, creearea de personaje nu doar ca descriere fizică ci şi de caracter, se punctează realizarea de atmosferă, de suspans. Naraţiunea ca ansamblu trebuie să curgă frumos, cu introducere, moment culminant şi final, momentele naraţiunii le numesc specialiştii. La eseul argumentativ eram mai lămurită, făcusem ceva cercetări când îl scrisesem pe al meu de înscriere. „Na belea, lucrurile sunt ceva mai complicate decât credeam” mi-am zis. Cam asta a fost pregătirea mea pentru marele examen. Asta în situaţia în care am aflat de pe forum ce pregătiri serioase făceau alţi candidaţi, cu meditaţii şi tot tacâmul. Undeva am citit În ultima etapă a pregătirii se recomandă scrierea a câte unui eseu şi a câte unei naraţiuni pe zi. Să mă apuc acum să scriu poveşti, cam ciudat. Nu-mi venea nici o idee, repede, când citeam enunţurile respective, speram să-mi vină, însă, la faţa locului.

